תאונות דרכים הולך רגל

ר' אישה כבת 60, יצאה מביתה שבאזור הקריות אל עבר תחנת האוטובוס הקרובה. בעודה חוצה את מעבר החצייה, הגיח רכב, פגע בה בעוצמה, היא הושלכה למרחק של כמה מטרים, נפצעה באורח קשה ופונתה על ידי ניידת אמבולנס של מגן דוד אדום לחדר המיון בבית החולים רמב"ם שבחיפה.

יצוין כי בתה של הנפגעת פנתה למשרדנו שעות אחדות לאחר קרות האירוע המצער וכבר בשלב זה נרתם משרדנו לסייע ולתמוך בנפגעת ובבני משפחתה, הן ברמה הרגשית והן ברמה המקצועית.

היות ופגיעתה הקשה של הנפגעת הצריכה קבלת טיפולים רפואיים שונים בהיקף של עשרות אלפי שקלים (בעיקר לצורך טיפולי שיניים ושיקום הלסת) פעל משרדנו לקבלת תשלום חלקי ומיידי של חברת הביטוח לצורך קבלת הטיפולים הרפואיים הנדרשים, תשלום זה מכונה בשפה המשפטית – תשלום תכוף.

במקרה שתואר (שהינו מקרה אמיתי שטופל על ידי משרדנו), הנהג נותר בזירת האירוע ושוטרי משטרת התנועה שהגיעו למקום גבו את עדותו של הנהג ועוברי אורח וכן נטלו את פרטיו של הנהג, רכבו ופוליסת ביטוח החובה אשר מכסה את נזקיה של ר'. העובדה שפרטי הנהג הפוגע, רכבו ופוליסת הביטוח שלו, היו ידועים ואף הופיעו במרוכז על גביי אישור המשטרה, תרמו להליך בכך שחסכו זמן בירורים אחר הפרטים הללו.

תאונת דרכים שבה מעורב הולך רגל, היא במרבית המקרים תאונה שבה הפגיעה הפיזית של הנפגע הינה קשה וזאת מעצם פערי הכוחות שקיימים בין גוף האדם שהינו מערכת ביולוגית המורכבת מבשר, דם, שרירים, עצמות, גידים ורקמות בת עשרות קילוגרמים בממוצע, אל מול כלי רכב שהינו מכונה מתכתית שמשקלה עולה ברוב המקרים על טון (מעל 1,000 קילוגרם) ואשר ממונעת בדלק ונעה במהירות ובעוצמה.

נסיבות המקרה ברורות ואין מחלוקת על כך שדובר בתאונת דרכים (מאחר והפגיעה הינה תולדה של שימוש ברכב מנועי), אשר חוסה תחת חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975. משכך מי שחויבה בפיצוי הנפגעת בגין פגיעתה הפיזית הנרחבת ופגיעתה המנטאלית (הנפגעת סבלה מחרדה ודיכאונות במצב פוסט-טראומטי) הינה חברת הביטוח שביטחה את רכבו של הנהג הפוגע בביטוח חובה.

תגיות: